PEMUDA MASUK KAMPUNG

>> Thursday 31 December 2009

TARIKH : 26HB DISEMBER, 2009
TEMPAT ; KAMPUNG BAHAGIA

Program "Pemuda Masuk Kampung" diteruskan lagi setelah beberapa sessi sebelum ini telah mendapat 'response' yang baik dari pelbagai pihak. Sehubungan dengan itu, Kampung Bahagia telah terpilih untuk program 'Pemuda Masuk Kampung' kali ini.

Seramai 20 orang pelajar miskin telah terpilih mendapat bantuan dari Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi yang diketuai oleh Khairul Firdaus Akbar Khan, bantuan berupa beg dan peralatan sekolah. Objektif utama bantuan ini adalah cuba untuk meringankan beban keluarga yang kurang berkemampuan terutamanya sebelum bermulanya alam persekolahan.




Pengagihan bantuan peralatan sekolah telah mendapat bantuan dari Naib Ketua Wanita UMNO Batu Sapi, Puan Marlinah yang juga merupakan penduduk asal di Kg Bahagia. Turut kelihatan Juslian dan Azmi AJK Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi.


Siapa tahu, satu hari pelajar ini akan mengganti tempat Khairul Firdaus sebagai Ketua Pemuda UMNO Bahagian Batu Sapi. Kelihatan Ketua Pemuda begitu senang dengan pelajar terbabit.

Tidak kira usia, Ketua Pemuda akan sentiasa memberi tanda hormat apabila berjumpa dengan seseorang. Setiap kali menyampaikan sumbangan, beliau tidak lupa untuk memberi kata-kata semangat kepada pelajar-pelajar agar sentiasa menitikberatkan pelajaran.


Walaupun jauh berjalan, tapi keceriahan sentiasa terpancar di wajah Ketua Pemuda apabila dapat berjumpa sendiri dengan pelajar. Menurut beliau cara sedemikian secara tidak langsung akan dapat memberi peluang kepada beliau untuk berjumpa dengan pemuda-pemuda dan masyarakat kampung secara bersemuka.










0 comments:

About This Blog

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP