BANTUAN KEPADA BALU

>> Sunday 22 August 2010



TARIKH : 21HB oGOS, 2010
TEMPAT ; KAMPUNG BOKARA

Tepat jam 10:30 pagi, di Kampung Bokara Sandakan, Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi di ketuai sendiri oleh saudara Khairul Firdaus bersama-sama dengan beberapa orang AJK Pemuda telah berkunjung dari rumah ke rumah untuk memberi bantuan kepada golongan balu dan wargatua.
Walaupun dalam keadaan cuaca yang panas terik di samping menjalani Ibadah Puasa, namun perjuangan untuk mambantu golongan yang memerlukan tetap juga diteruskan. Kunjungan dari rumah kerumah ini secara tidak langsung akan dapat Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi untuk menyelami sendiri kehidupan golongan tersebut.

Seramai 10 orang balu dan wargatua di kampung Bokara telah menerima bantuan berupa barangan keperluan harian daripada Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi. Menurut Ketua Pemuda, Program seumpama ini merupakan program tahunan Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi untuk setiap bulan Ramadhan. Tambah beliau lagi, walaupun bantuan yang diberikan tidak seberapa, tetapi beliau berharap ianya akan dapat meringakan beban kepada penerima khususnya di dalam menjalani Ibadah Berpuasa.



AJK Pemuda bersedia untuk membawa barangan keperluan

Ketua Pemuda mengetuai jentera bergerak dari rumah ke rumah

Kepuasan tergambar di wajah Firdaus apabila dapat bertemu sendiri dengan penerima


Salah seorang penerima yang sedang sakit


'Terima kasih banyak-banyak' Itulah yang diucapkan oleh makcik ni....



Ketua Pemuda sempat meluangkan masa untuk mendengar cerita Makcik ini






0 comments:

About This Blog

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP