Bantuan Makanan Tambahan Di Kg Bakau

>> Sunday 10 July 2011

18 JUN, 2011
KAMPUNG BAKAU, SANDAKAN


Ketua Pemuda UMNO Batu Sapi telah malancarkan Program Pemuda Prihatin dengan memberi Bantuan Makananan Tambahan Secara PERCUMA kepada 100 kanak-kanak di Kampung Bakau selama setahun. Program yang julung kali diadakan ini adalah bertujuan untuk memastikan kanak-kanak yang membesar mendapat nutrisi yang secukupnya.


Seramai 100 kanak-kanak yang terpilih merupakan golongan pelajar sekolah rendah yang juga merupakan dari kalangan masyarakat yang kurang berkemampuan.


Dalam ucapan perasmiannya, Khairul firdaus berkata, pihaknya akan merancang beberapa kaedah tambahan bagi memastikan lebih ramai kanak-kanak di kampung lain mendapat bantuan seumpama ini.



Dua gambar di atas menunjukkan Ketua Pemuda, Khairul Firdaus sedang menyerahkan bantuan makanan tambahan kepada kanak-kanak di kampung berkenaan sambil disaksikan oleh beberapa orang pemimpin masyarakat kampung terbabit.


Kesemua kanak-kanak yang layak menerima bantuan diberi Kad Penerima sebagai pengesahan untuk memudahkan mereka menerima bantuan pada minggu-minggu berikutnya.


Kelihatan saudara Khairul Firdaus sedang ditemuramah oleh pihak pemberita selepas selesai sahaja majlis perasmian.

0 comments:

About This Blog

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP