Juara Rakyat Bulan Belia & Sukan

>> Sunday 10 July 2011


2 JULAI, 2011
SEKITA KAWASAN BATU SAPI


Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi sekali lagi telah diberi mandat untuk mengendalikan Program JUARA RAKYAT sempena bulan Belia dan Sukan tahun 2011. Seperti pada tahun sebelumnya, pelbagai acara sukan telah diadakan khusus untuk belia-belia di kawasan Batu Sapi.


Terdapat sedikit kelainan pada tahun ini di mana, lokasi sukan tidak tertumpu pada satu tempat sahaja. Terdapat enam (6) lokasi sukan telah terlibat dalam program Juara Rakyat kali ini; iaitu acara takraw ( Pulau Sibaud Ulu & Kg Gas ), futsal ( Tanah Merah dan taman Mawar ), bola keranjang ( Taman Mawar ) dan Bola tampar ( Flat MP )


Menurut Ketua Pemuda pembahagian lokasi sukan ini akan memberi peluang kepada belia-belia yang berhampiran untuk turut sama dalam kejohanan tersebut. Malahan laporan yang diterima dari setiap lokasi sukan, hampir 1,000 belia telah menyertai sukan yang diadakan.




YB Datuk Samsudin dan Ketua Pemuda semasa perasmian penutupan bola tampar di gelanggang Flat MPS. YB Datuk Samsudin juga berkesempatan untuk menyempurnakan majlis penyampaian hadiah pada para pemenang...




Ketua Pemuda ketika membuat acara perasmian untuk acara sukan takraw yang diadakan di gelanggang takraw kampung Gas. disebabkan penyertaan yang agak ramai, pihak penganjur terpaksa menggunakan gelanggang di salah sebuah dewan yang masih dalam pembinaan...





Sukan takraw juga turut diadakan di Pulau Sibaud Ulu. Menurut Ketua Pemuda dalam ucapannya, pengwujudan sukan takraw di Pulau Sibaud Ulu adalah bertujuan untuk memberi peluang kepada belia-belia khususnya di Zon Kepulauan untuk sama-sama terlibat dalam program Juara Rakyat pada tahun ini.






Taman Mawar telah dipiih untuk menjadi salah satu lokasi sukan futsal dalam program Juara Rakyat. Yb Datuk Samsudin selaku Ketua UMNO bahagian sempat berkunjung untuk menyempurnakan acara perasmian.





Gelanggang futsal di Tanah Merah juga telah terpilih sebagai pusat acara sukan futsal. Pemilihan gelanggang ini adalah disebabkan lokasinya yang amat strategik dan mudah untuk dikunjungi oleh belia-belia di kawasan Batu Sapi. Majlis perasmian sebelum acara akhir telah di sempurnakan oleh YB Datuk Samsudin...



0 comments:

About This Blog

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP