>> Wednesday 22 June 2011

TARIKH : 14 MEI, 2011
TEMPAT : DEWAN SMK AGAMA SANDAKAN


Mesyuarat Perwakilan Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi untuk tahun 2011, telah diadakan di Dewan SMK Agama Sandakan. Mesyuarat kali ini telah disempurnakan acara peramiannya oleh YB Datuk Dr. Mohd Puad Zarkashi, Ahli Majlis Tertinggi UMNO Malaysia merangkap Timbalan Menteri Pelajaran Malaysia. Mesyuarat tahun ini juga telah dihadiri seramai 394 orang perwakilan.


Dalam ucapannya, YB Datuk Puad memuji peranan Ketua Bahagian UMNO Batu Sapi kerana sentiasa menyokong perjuangan ataupun segala aktiviti yang dijalankan oleh Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi. Beliau juga amat berbangga dengan Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi yang mementingkan aspek pendidikan di dalam memperjuangkan parti UMNO. Selain daripada itu juga, YB Datuk Puad turut mengingatkan semua perwakilan agar menolak pemikiran cantas mencantas kerana ianya hanya merosakkan Perjuangan untuk memertabatkan Parti UMNO.


Mesyuarat kali ini turut memperlihatkan Pergerakan Pemuda UMNO Batu Sapi telah mengiktiraf perjuangan pemuda-pemuda cawangan dengan memperkenalkan beberapa anugerah. Antara anugerah tersebut, termasuklah Anugerah Ahli Pemuda Cawangan Paling Ramai serta Anugerah Pengundi Paling Ramai di Peringkat Cawangan.


Ketua Pemuda turut memberikan sebuah laptop kepada pelajar sekolah SMK Batu Sapi, saudara Iskandar yang juga merupakan pelajar kedua terbaik Negeri Sabah dalam peperiksaan SPM.


Gambar di bawah menunjukkan persiapan sebelum Hari Persidangan





Gambar menunjukkan Sessi Pendaftaran dan Perwakilan Pemuda yang hadir





Ketibaan YB Datuk Dr Puad Zarkashi di Dewan Persidangan




Gambar sekitar acara Perasmian yang disempurnakan oleh YB Datuk Dr Puad Zarkashi





Antara gelagat AJK Pemuda di Persidangan


0 comments:

About This Blog

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP